Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

Σιδηροδρομική μεταφορά αυτοκινήτων σε σήραγγα σε Αυστρία, Ελβετία και Γερμανία - Δείτε τα βίντεο

Όταν το Δεκέμβριο του 2009 έκλεισαν τα Τέμπη από κατολισθήσεις (τότε σκοτώθηκε μάλιστα από βράχο ένας ιταλός μηχανικός της του αναδόχου) έγινε πιλοτική πρόβα μεταφοράς ιχ με τραίνο από Λάρισα στο Λιτόχωρο μέσω της σιδηροδρομικής σήραγγας των Τεμπών. Οι διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης ήταν πάνω από ώρα η κάθε μια και επομένως για μια μικρή διαδρομή μισής ώρας τελικά ο κάθε οδηγός θα έχανε κατά μέσω όρο 4 ώρες επιπλέον γιατί θα είχε και χρόνο αναμονής εκτός από χρόνο φόρτωσης όσο συχνά δρομολόγια και αν γίνονταν. Επίσης ο χρόνος αυτός θα επιβάρυνε τον συνολικό χρόνο ταξιδιού από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη ενώ ο οδηγός του κάθε ιχ θα έπρεπε να οδηγήσει τα υπόλοιπα 500 χιλιόμετρα της διαδρομής καίγοντας βενζίνη και πληρώνοντας διόδια και προφανώς πληρώνοντας και κάτι ακόμη (πχ 10 ευρώ) για την μεταφορά του οχήματός του και του ιδίου με τραίνο από Λάρισα μέχρι Λιτόχωρο και αντίστοιχα. 






Προτείναμε λοιπόν εναλλακτικά να ενισχυθεί η υπάρχουσα μεταφορά ιχ αυτοκινήτων με τραίνο από Αθήνα- Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας 2-3 ειδικά βαγόνια στην ουρά κάθε επιβατικού τραίνου από Θεσσαλονίκη και Αθήνα οπότε για διαδρομή 5 ωρών η χρονική επιβάρυνση με άλλες δυο ώρες φόρτωσης εκφόρτωσης θα ήταν κάτι που πολύς κόσμος θα το αποδεχόταν προκειμένου να περάσει τα Τέμπη χωρίς να κάνει το γύρω από παράλια Ν Λάρισας. 

Επίσης έτσι ο κάθε οδηγός θα γλίτωνε:
-  5 ώρες οδήγησης
- την βενζίνη
- και τέλος τα διόδια της διαδρομής Αθήνα Θεσσαλονίκη
οπότε θα έφτανε πιο ξεκούραστος και μάλιστα με λιγότερα έξοδα στον προορισμό του!!!

Η πρόταση αυτή τελικά δεν έγινε αποδεκτή αλλά και ούτε και το αρχικό σενάριο κρίθηκε υλοποιήσιμο. Είναι πολύ πιθανόν πολύς κόσμος που θα γνώριζε το τραίνο με αυτήν την αφορμή, να εξακολουθούσε να το χρησιμοποιεί ακόμη και μετά το άνοιγμα των Τεμπών (ειδικά με δεδομένα τα πανάκριβα διόδια). 

Ακόμη μια ευκαιρία για τον ελληνικό σιδηρόδρομο να δείξει ότι μπορεί προσφέρει πρακτικές εναλλακτικές λύσεις στον κόσμο, που χάθηκε...

Δείτε τι κάνουν σε Αυστρία, Ελβετία και Γερμανία αντίστοιχα:


Στην Αυστρία υπάρχει η autoschleusse της Tauernbahn. Η σύνθεση αποτελείται από Η/Α,ειδικές πλατφόρμες μεταφοράς οχημάτων καί μία δίπατη επιβατάμαξα. Η διαδρομή διαρκεί περίπου 20' καί η διαδικασία φόρτωσης-εκφόρτωσης είναι πάρα πολύ εύκολη.



Εδώ φαίνεται ολόκληρη η σύνθεση:



















Αντίστοιχο σύστημα είναι και το autoverlad της BLS στην Ελβετία



και στη Γερμανία, με διώροφα βαγόνια:
















Ευχαριστούμε πολύ τον Basilis Tsihrinis και τον Nick Fotis για τα βίντεο.

Πηγή:
- Car train from Bahnhof Böckstein to Mallnitz Obervellach
https://youtu.be/V_pVvnSsQrk

- Autoschleuse Tauernbahn
https://youtu.be/g6A4fCR-7oM

- BLS Autoverlad Kandersteg - Goppenstein. (CH)
https://www.youtube.com/watch?v=fkGMN9cg_Kk&feature=youtu.be

- DB Autozug Sylt - SyltShuttle / Niebüll - Westerland / Mitfahrt Oberdeck 1. Reihe
https://youtu.be/4aU6pwAVZWE




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου